Såfremt du er interesseret i et forpligtende kædesamarbejde, kan du som Sügro kunde blive medlem af Butikskæden NærKØB A/S
NærKØB har manifesteret sig som samlingspunktet for den frie sektor, og tilbyder i dag kædens medlemmer en lang række fordele og bedre betingelser, der stiller dem betydeligt stærkere i kampen om forbrugernes valg af indkøbssted. NærKØB er kæden, hvor butiksindehaveren har en reel indflydelse på kædens udvikling i tæt dialog med kædekontorets ledelse. Kædens medlemmer er aktionærer i Butikskæden NærKØB A/S, hvor der konstant tænkes i omsætnings- og indtjeningsfremmende aktiviteter og tiltag for butikkerne.
NærKØB kæden startede sine aktiviteter i januar 2001, og er i dag med mere end 550 butikker Danmarks største kæde i kiosk/convenience sektoren. NærKØB er et aktieselskab, som er ejet 50% af kædens butikker og 50% af de to grossister Sügro Danmark A/S og SuperGros A/S.
Konceptet NærKØB er sammensat således, at vi får det optimale ud af at være en landsdækkende kæde – vel at mærke uden at gå på kompromis med den enkelte butiks mulighed for at tilpasse sig lokalt – og i øvrigt være ”herre i egen butik”.
NærKØB butikkerne deltager alle i de koncepter, der uanset størrelse og markedsføring stilles krav om, hvorimod en del af kædens markedsføring er differentieret således, at der er taget udgangspunkt i de forskelligheder, der er i kædens mange butikker mht. størrelse af kolonialsortimentet mm.
Altså kædens markedsføring er baseret på butikkernes behov for markedsføring og ikke størrelsen på industriens tilskud.
Alle butikker i NærKØB får stillet et 32” eller 40” instore tv gratis til rådighed samt en mindre skærm ved kasselinien. I de kampagne uger hvor der sendes løbesedler ud, vil der blive vist udvalgte kampagnevarer fra løbesedlen. I de øvrige uger vil der blive vist imagespots, fast hverdags pris og delkoncepter.
Ca. 75 % af alle NærKØB's butikker er med i kioskkæden og skiltrer med "Din lokale servicebutik". Denne kæde markedsfører kioskvarer som konfekture, drikkevarer, taletidskort, Danske Spil, aviser/magasiner, m.m. En del butikker har også spilleautomater.
De resterende ca. 25% af NærKØB’s butikker er tilknyttet campingpakken for butikker, der er tilknyttet en campingplads, og de er sammensat med henblik på at profilere butikken til pladsens gæster. Der bliver lavet en folder på 4 sider med et udvalg af butikkens varesortiment til uddeling til pladsens gæster. Det er frivilligt om en camping butik ønsker at deltage i kædens øvrige markedsføring.
Derudover er der mulighed for at være med på diverse delkoncepter bla. inden for frisk kaffe, bake-off, pølsebar, film, aviser og ugeblade, bøger, vin, non food m.m. Butikkerne bestemmer selv hvor mange og hvilke delkoncepter de vil deltage i.
Ved medlemskab af Butikskæden NærKØB A/S har hver butik sit eget log-in på hjemmesiden www.naerkob.dk. Her finder man alle kædens oplysninger så som ugeinfo, kampagner, referater, delkoncepter, leverandøraftaler, personalehåndbog, fotodatabase, anbefalet grundsortiment, debatforum m.m.. Som den første kioskkæde i Danmark har vi et skilteprogram til anvendelse til produktion af egne skilte, plakater, dvd covers m.m.. På intranettet kan I som medlem af NærKØB endvidere se, om der er personer der søger efter arbejde, eller I kan oprette en ansøgning efter en ny medarbejder.